top of page
  • תמונת הסופר/תאלינור דפני

פחות זה יותר – עיצוב מינימליסטי להשפעה מרבית

העולם שלנו אינטנסיבי ורועש, וכולנו מרגישים את זה בחיי היום־יום. עם זאת, לרעש יש יתרון עצום – הוא דוחף אותנו אל השקט ומפגיש אותנו עם השקט בעיקר מרחבים הפרטיים שלנו. העיצוב המינימליסטי הוא תוצר מובהק של החיפוש אחר השקט, ובשנים האחרונות הוא זוכה לתנופה של ממש. מהו עיצוב מינימליסטי? גישה שבאה לידי ביטוי לא רק בסגנון העיצוב בבית אלא גם באורחות החיים שלנו. פחות זה יותר? כן; גם בבית וגם בחיים, ובהרבה בתים כבר רואים את זה.


אם אתם חולמים על בית שהוא אי של שלווה, הגעתם למקום הנכון, ואין ספק שתיהנו מהמדריך הזה. כאן תקבלו תובנות מעשיות שיגדירו מחדש את כל מה שחשבתם שאתם יודעים על עיצוב מינימליסטי. מוכנים לצאת למסע לעיצוב מינימליסטי? צאו למסע עם התובנה הראשונה והחשובה ביותר – עיצוב מינימליסטי הוא החלטה מודעת להתמקד בדברים החשובים של החיים ולנצור את הפשטות המקסימה שלהם. אז בואו נפתח להם את הדלת.


עקרונות העיצוב המינימליסטי

לפני שנתחיל לעצב, בואו נבין מהם עקרונות העיצוב המינימליסטי. בגדול, עיצוב מינימליסטי מאופיין בפשטות, ובפונקציונליות; בוויתור על אלמנטים מיותרים; בצבעים ניטרליים שאינם מכבידים על החושים ומשרים שלווה; בקווים נקיים; בתחושת מרחב; בחומרי גלם טבעיים; ובתאורה תכליתית. לאמיתו של דבר, עיצוב מינימליסטי הוא תהליך אינטואיטיבי מאוד.


קל להבין את העקרונות שלו וליישם אותם בקלות גם בלי לבזבז זמן במחקר מקדים. העיפו מבט על החדר שבו אתם נמצאים. האם הוא עמוס? האם יש בו חפצים מיותרים? האם צבע הקירות מכביד על החושים? האם תוכלו לאוורר אותו כבר עכשיו בהוצאת חפצים מיותרים? התחילו בקטן ותרגישו בהבדל מייד.


עיצוב מינימליסטי מחזיר אותנו לפשטות של החיים; הוא מנטרל רעשי רקע ועוזר לנו לעצב מרחב אישי רגוע ושלוֵ. לא נגזים אם נאמר שזהו סגנון העיצוב הכי טבעי לנו.


מינימליזם עשיר במטבח

מינימליזם עשיר במטבח הוא מיזוג אומנותי של פשטות ושל שפע המגדיר מחדש את מראה המטבח. כך תעצבו את המטבח הביתי במינימליזם עשיר שיצור במרחב אפקט מרבי:

  • התחילו בבחירת צבע הקירות. העדיפו צבעים ניטרליים אך חיים וחמימים כמו גוונים לבנים רכים, גוונים אפורים חמים או גוני אדמה עמומים.

  • בחרו בארונות מטבח אלגנטיים נטולי ידיות מחומרים איכותיים כמו פלטות MDF או סנדוויץ' שעמידות ללחות ואינן מתעוותות. צבעי הארונות צריכים להשתלב ברכות עם צבעי הקירות.

  • התמקדו בקיר חשוף והתקינו בו יחידת מדפים למטבח מעץ אלון או מדף מעץ אלון עם וו לתלייה שיעזרו לכם לשמור על הסדר והניקיון. זכרו – עיצוב מינימליסטי נקי הוא פשוט, מאורגן ומסודר; כל פריט במטבח צריך לשרת מטרה.


מטבח עם כלים בצבעים אחידים
  • תלו גופי תאורה פשוטים שאי אפשר להתעלם מהם כמו תאורת ספוטים רכה אך חזקה. זה יעשיר את האפקט המינימליסטי ויציף את המטבח באור.

  • הדגישו את האלמנטים הטבעיים במטבח – במקום משטחי שיש בוהקים התקינו משטחי עץ למראה כפרי פשוט ייחודי. אם בכל זאת תבחרו להתקין משטחי שיש, העדיפו שיש בצבע אחיד ובמראה טבעי. התקינו כוננית מדפים מעץ מלא מעל משטח העבודה כדי להציג לראווה את כלי החרסינה או את ספרי הבישול בלי ליצור עומס.


כוננית מדפים במטבח לעיצוב מינימליסטי
  • פנו כמה שיותר דברים מהשיש. העיצוב המינימליסטי בא לידי ביטוי במרחב נקי ונטול עומס. העבירו את התבלינים לארונית מדפים מעץ אלון ושמרו על הסדר גם בזמן הבישול.

  • השתמשו בכלי הגשה בצבעים רגועים ואחסנו מזון בצנצנות מעוצבות כדי לשמור על האיזון ההרמוני במטבח בלי לחרוג ממוסכמות העיצוב המינימליסטי.

  • מלאו את המטבח בפינות ירוקות – בקבוקי זכוכית עם ייחורי פוטוס. מלאו אותם במים והמתינו עד להשרשה. לאחר השרשה תוכלו לשתול אותם בעציץ יפה או להשאיר אותם בבקבוקים; עציץ מעוצב עם לימונית, מרווה או לואיזה, פרחי לבנדר או קמומיל על אדן החלון; אגרטל עם ענפי איקליפטוס מיובשים על משטח השיש. כך תחברו בין השקט שבפנים עם השקט שבחוץ, תעשירו את הסגנון המינימליסטי במטבח ותפיחו בו חיים.


שילוב צמחים לעיצוב מינימליסטי

שלווה מינימליסטית בחדר השינה

חדר השינה שלנו צריך להיות אי של שלווה מוחלטת; מקום מפלט ומקלט מהעומס הקדחתני של חיי היום־יום. עיצוב מודרני מינימליסטי בחדר השינה מאופיין בפשטות ובהרמוניה אך גם בתכליתיות. כך תעצבו שלווה מינימליסטית בחדר השינה:

  • התחילו בפלטת הצבעים לקירות. בחרו בגוני לבן רכים וניטרליים, בגוני תכלת עמוקים או בגוני פסטל עמומים כדי ליצור אפקט של שלווה.

  • התקינו בחדר מיטה רחבה שמעוצבת בפשטות. הימנעו מראשי מיטה בולטים, מעוטרים או מוגזמים. זכרו שבכל הנוגע לריהוט בחדר השינה, פחות זה יותר. בחדר שינה מינימליסטי יש רק רהיטים נחוצים, ומיטה היא הרהיט הנחוץ ביותר.

  • השתמשו במצעי כותנה או פשתן נעימים במרקמים עדינים המעוטרים בהדפסים מעודנים כדי להעצים את השלווה ואת האסתטיות המינימליסטית.

  • הציבו שידת צד מעץ אלון וראטן לאחסון יעיל ואיכותי.


שידה עם מגירה לאחסון יעיל בעיצוב מינימלי

  • ארון הבגדים הגדול צריך להיות מאופיין בקווים נקיים ומודרניים ובצבע אחיד ורך.

  • הציבו מנורת רצפה גבוהה בפינת החדר ליד כורסת הקריאה. הניחו על הכורסה מטפחת גדולה ארוגה או סרוגה לעידון המראה.

  • התקינו בתקרה גוף תאורה מודרני שיציף את החדר באור רך וחמים.

  • אל תוותרו על נקודת מיקוד ייחודית שתשבור את המונוטוניות המינימליסטית בלי להפר את האיזון שלה – תמונת טבע גדולה על הקיר או שטיח רך בצבע נועז. הסתפקו בנקודת המיקוד הזאת והימנעו מקישוטים נוספים.

  • הניחו על מדף צף לבן עם מראה עגולה נרות מעוצבים. לִפפו את הנרות בחוטי פשתן עם פרחי לבנדר מיובשים. כך תכניסו את הטבע לחדר השינה ותיהנו מניחוחותיו. השתמשו גם במפיץ ריח נעים שיעזור לכם להרגיש טוב במרחב הפרטי שלכם.

מדף צף עם מראה לעיצוב מינימלי

שמרו על המרחב בחדר ועל זרימת האנרגייה. עשו זאת בין שחדר השינה שלכם קטן ואינטימי, ובין שהוא גדול ומרווח. אם תסתפקו ברהיטים הבסיסיים הנחוצים לחדר השינה, תוכלו לעשות זאת בקלות ולשמור על מינימליזם שלו ומרגיע.


לעטוף את הסלון במינימליזם מחבק

הסלון הוא מרחב משפחתי מקודש. עיצוב פנים מינימליסטי בסלון צריך להעניק שלווה לבני הבית ולתת השראה לאורחים ולמבקרים. כך תעטפו את הסלון שלכם במינימליזם מחבק:

  • בחרו את פלטת הצבעים. העדיפו גוונים מאופקים כמו קרם, בז' או אפור בהיר או צבעי אדמה שלווים או צבעי פסטל עדינים. צבעו קיר אחד בצבע עם מרקם ייחודי אך שמרו על העדנה שלו.

  • הציבו בסלון רהיטים המאופיינים בקווים נקיים כדי לשמור על עיצוב נקי. הרהיטים צריכים להיראות אסתטיים אך להיות שימושיים – ספות מודולריות, שזלונג למנוחה מרגיעה, כורסה שנפתחת למיטה ומערכת של שולחנות קפה קטנים שחוברים יחד למערכת הגשה אחת, לרהיטים כאלה ואחרים, לחצו כאן.

  • הימנעו מצפיפות בסידור הרהיטים. ודאו שיש זרימה נכונה בין הספה ובין שולחן הקפה, בין הכורסה ובין השזלונג.

  • התקינו לצד הספה סולם מדפים מעץ או מדף מעץ אלון משולב עם תאורה מעל כורסת הקריאה והניחו עליהם ספרים, חפצי אספנות או פריטים קישוטיים. עם זאת, הימנעו מעומס יתר.

עיצוב מינימלי בחדר שינה

  • תהליך עיצוב סלון מינימליסטי שומר על הפשטות במרחב אך שואף ליצור אפקט מרבי. ולכן אפשר לשלב בו אלמנטים קישוטיים כמו תמונה אומנותית גדולה על הקיר, תמונות משפחתיות קטנות על הקיר הנגדי, עציץ עם דקל חמדוריאה (קישור) שאוהב מקומות מוארים ולא דורש טיפול רב או שטיח רך בצבע חי.

שילוב צמחים בתהליך עיצוב מינימליסיט

  • אספו אצטרובלים בגדלים שונים והניחו אותם על שולחן הסלון. כך תכניסו את הטבע פנימה ותיהנו מיופיו.

  • התקינו בסלון תאורה איכותית אך פונקציונלית. שלבו בין מנורות תלויות ובין מנורות רצפה או מנורות קריאה ליד כורסת הקריאה.

  • סדרו את מערכת הישיבה כדי לאפשר קרבה משפחתית מגבשת ובה בעת לתת לכל אחד מבני המשפחה זמן איכות פרטי עם עצמו בחדר המשפחתי הנעים.


דווקא עכשיו, עיצוב מינימליסטי

עיצוב מינימליסטי נכון הוא התרופה הביתית המדויקת למורכבות של החיים המודרניים. ככל שהעולם החיצוני שועט לעבר הקדמה, הוא רומס בדרכו את העקרונות הבסיסיים של החיים, ופשטות היא אחת מהם. ככל שהפשטות נרמסת, כך אנחנו מושיטים אליה ידיים אינטואיטיביות ומבקשים שתשוב אלינו.


בעולם שמוביל אותנו לצרכנות יתר ולחומריות מזיקה, העיצוב המינימליסטי מציע לנו מפלט של פשטות ושל בהירות בקודש הקודשים שלנו – בבית. פחות זה יותר לא רק בבית אלא גם בחיים, ולכן עיצוב מינימליסטי הוא אחד הדברים היחידים שיכול להכניס איזון הרמוני לחיינו ולתת לנו יותר; הרבה יותר. וזה מה שאנחנו הכי צריכים כאן ועכשיו.

bottom of page