top of page
  • תמונת הסופר/תאלינור דפני

6 רעיונות לסידור התבלינים במטבח

סידור תבלינים הוא מהדברים האלה שאנחנו אף פעם לא כל כך יודעים מה לעשות איתם. מצד אחד תבלינים מסודרים נותנים למטבח אופי, איכות ויופי. הם גם ממלאים אותו בניחוחות אתניים ובצבעים עשירים, אבל מצד שני רק למעטים מאיתנו יש יכולת מולדת לסדר אותם. אצל רובנו התבלינים פשוט נמצאים שם – על איזה מדף אקראי, על השיש, ליד הכיריים, על המיקרוגל, בין תצוגת הספלים או באיזו מגירה נשלפת שראתה ימים יפים יותר.


לא כולנו נולדנו יצירתיים כדי לחשוב על התקנים ייעודיים לתבלינים שגם יסדרו אותם וגם יעזרו לנו למנוע אסון אבקתי צבעוני וריחני במגירה הנשלפת. אנחנו לא יכולים בלי תבלינים, אך נראה שרובנו התרגלנו לקיום נטול תבלינים מסודרים. למרבה המזל, בסטודיו דפני הפכו בדבר במשך שנים רבות עד שמצאו את האסטרטגיה הנכונה והמדויקת לסידור תבלינים במטבח. אז לפני שתצקצקו בלשונכם ותניפו את ידכם בתנועה רב־משמעית, הקשיבו למה שיש לנו לומר או ליתר דיוק להראות לכם.


מוכנים לשמוע על רעיונות לסידור התבלינים? קבלו אותם – לא אחד ולא שניים, שישה! 6 רעיונות לסידור התבלינים במטבח שלא תבינו איך לא חשבתם על זה קודם. ובקרוב אצלכם.


1. אל"ף בי"ת של סידור תבלינים

סידור אל"ף־ב"יתי של תבלינים על גבי כוננית מדפים מעץ מלא עם צנצנות ייעודיות מעוטרות יעשה לכם סדר במטבח ובמהירות. לא, אנחנו לא צוחקים – סידור תבלינים לפי האל"ף־בי"ת יקל עליכם גם בזמן הבישול וגם לאחריו. אם תתקינו את הכוננית המעוצבת על האריחים בסמוך לכיריים, לעולם לא תצטרכו לחפש עוד את התבלינים. הם פשוט יהיו שם – יפים, צבעוניים וריחניים מסודרים בתוך צנצנות זכוכית גדולות עם מדבקות חמודות בסדר אל"ף־בי"תי מופתי. זאת לא רק שיטה מדהימה לסידור תבלינים, זאת גם שיטה שעובדת היטב ומתאימה לאנשים שאוהבים סדר אך לא מבינים למה אהבת הסדר שלהם לא הגיעה עד היום לתבלינים.

סידור תבלינים במטבח





2. תבלינים חובקי עולם

אם אתם חובבי בישול, אולי תמצאו עניין בסידור תבלינים לפי מסורות בישול או תרבויות. בישולים חובקי עולם הם תחביב שכיח למדי, ובמטבחים רבים בארץ ובעולם התבלינים האופייניים לכל ארץ, תרבות או מסורת מסודרים בארונית מדפים מעץ אלון שמונחת על השיש או על משטח העבודה – מדף למטבח ההודי, מדף למטבח המקסיקני, מדף למטבח הישראלי. רוצים עוד? הוסיפו מדפים והציגו לראווה את התבלינים המיוחדים שלכם.



רעיונות לסידור התבלינים


3. להחזיק את התבלינים האהובים קרוב

לרובנו יש הרבה מאוד תבלינים במטבח. יותר מדי. אבל בואו נהיה כנים – ברוב התבלינים אנחנו לא משתמשים, נכון? בכל מטבח יש תבלינים שנמצאים בשימוש תדיר ותבלינים שבדרך כלל שוכחים מקיומם. אז מה דעתכם לשלוף את התבלינים שמשמשים אתכם ביום־יום, ולהחזיק אותם קרוב ללב ולסיר? יחידת מדפים למטבח מעץ אלון בגימור לכה מט מתאימה לאחסון של תבליני הבית, אלה שאנחנו לא מוותרים עליהם; אלה שמעצבים את הניחוחות של המטבח שלנו; אלה שמגבשים את הטעם הייחודי של המשפחה שלנו. תוכלו להציב על יחידת המדפים המיוחדת הזאת את התבלינים האהובים עליכם ולהכניס לארון או למקרר את התבלינים היקרים שחבל לבזבז.


מדפים לתבלינים למטבח



4. מקשתת הצבעים של התבלינים

אם המטבח שלכם מעוצב למשעי, אתם ודאי מקפידים על הצבעים שלו. הידעתם שהתבלינים שלכם יכולים לתרום לסגנון העיצובי של המטבח ולהדגיש אותו בצבעים עזים ובגוונים מרהיבים? אנחנו בטוחים שלא תתפלאו לשמוע שאפשר לסדר תבלינים לפי צבעים. למעשה, אנחנו די בטוחים שכבר ניסיתם את זה בעבר, נכון? הבעיה היא שלא ניסיתם לסדר את התבלינים על מדף צף מעץ אלון מלא, ולכן מקשתת הצבעים התערבבה לכם כעבור זמן לא רב.


אפשר להשתלט על סידור התבלינים בקלות אם מסדרים את הצנצנות לפי מקשתת הצבעים ויוצרים תצוגה מבריקה ומושכת. איך עושים את זה? מקבצים את כל גוני האדום יחד, את כל גוני הצהוב בשורה נפרדת ואת כל גוני הלבן מתחת. מדף צף אחד לכל גוון או כמה מדפים צפים לתבלינים מהגוונים חזקים וכהים ועד לגוונים הבהירים והעדינים. צורת הסידור הזאת יכולה ליצור לכם נקודת מיקוד חדשה ומרתקת במטבח. לא כדאי?


מדף צף מעץ מלא לתבלינים


5. תבלינים בשורה מהקטן ועד לגדול

אנחנו מבינים שלא כל מטבח הוא אותו הדבר. יש מטבחים קומפקטיים ועמוסים שמתאפיינים בפעילות שוקקת של סירים רוחשים, ויש מטבחים גדולים ומרווחים שמארחים מזון איסוף עצמי על בסיס יומי. אם המטבח שלכם קטן, אתם אוהבים לבשל ואוסף התבלינים שלכם מרשים למדי, תוכלו להפיק תועלת ממדף עץ אלון משולב ראטן שיעזור לכם לסדר את התבלינים לפי גודל המכל מהקטן ועד לגדול; אם המטבח שלכם גדול אך אין לכם הרבה תבלינים כי אתם מעדיפים לרעות בשדות זרים בשביל לאכול, המדף הזה מושלם גם בשבילכם. סדרו עליו תבלינים לפי גודל המכל, חסכו במקום ושמרו על הסדר ועל הניקיון במטבח.



מדף לסידור תבלינים



6. תבלין לכל עונה

יכול להיות שלא שמתם לב לכך, אך רבים מאיתנו נוטים לבשל לפי עונות השנה. כשחם, לח ודביק שם בחוץ, אנחנו מעדיפים בישולים קלים ומרעננים; כשקר, סוער וגשום, אנחנו זקוקים למאכלים כבדים שיחממו את הגוף ויעשירו אותו בחומרים מזינים. אם תסדרו את התבלינים לפי עונות השנה, יהיה לכם קל יותר למצוא את התבלינים שמתאימים למאכלים הפשוטים והקלילים, וגם את התבלינים שמתאימים למאכלים הכבדים והרציניים.

מדפים לסידור תבלינים


מדף לכל תבלין

אין זה משנה איך תסדרו את מדפי התבלינים שלכם, העיקר שתצליחו לסדר אותם. הצוות המקצועי של סטודיו דפני עומד לרשותכם עם הצעות נוספות לסידור תבלינים ועם רעיונות יצירתיים לאחסון כלים גם במטבח וגם בבית.


bottom of page